Fable Wiki
Advertisement

Kamienna Altana (ang. Bowerstone) — największe miasto Albonu w grach Fable, Fable: Zapomniane opowieści i Fable Anniversary. Leży ono na północ od Gildii Bohaterów. W ciągu kolejnych 500 lat miasto rozwija się gwałtownie i pojawia się jako stolica Albionu w grach Fable II, Fable III i na stronie w Tales of Albion.

Jest to jedno z najbezpieczniejszych miejsc w Albionie. Miasto jest otoczone wysokimi murami i strzeżone przez wielu strażników. Władzę pełni w nim burmistrz lady Elvira Grey. Miasto dzieli się głównie na dwie lokacje:

  • Południowa Kamienna Altana,
  • Północna Kamienna Altana.

Południowa jest zamieszkiwana przez mniej zamożnych mieszkańców, znaleźć w niej można slumsy osób biednych. Obywatel z południowej części miasta nie może wejść do północnej bez odpowiedniej zgody. Kamienna Altana jest centrum gospodarczym Albionu.

Historia[]

Kamienna Altana ma długą historię zabójstw, bandytyzmu, gangów i wojen. Jedną ze znanych wojen w historii miasta było otwarcie portalu w celu jego zniszczenie przez złego czarodzieja. Wielki gildyjny mag Solcius zatrzymał owego czarodzieja, używając miecza znanego jako Łza Avo. Magdalena była jedną z pierwszych władców Kamiennej Altany. Lady Grey była burmistrzem miasta w czasach Bohatera z Dębowej Doliny, który był bezpośrednim potomkiem Magdaleny.

Ekonomia[]

Ekonomia Kamiennej Altany opiera się głównie na handlu z Dębową DolinąSadami. Większość towarów przechodzi przez Wybrzeże Kamiennej Altany.

Prawo[]

Kamienną Altaną rządzi Burmistrz, który mieszka w Bowerstone Manor w Północnej Kamiennej Altanie. Miasto ma szeryfa, który dowodzi strażnikami. W Kamiennej Altanie nie wolno nosić broni ani używać czarów. Przed wejściem do miasta broń jest czasowo konfiskowana.

Dzielnice miasta[]

W pierwszej części gry miasto podzielone jest na cztery części.

Południowa Kamienna Altana[]

Południowa Kamienna Altana (widok z mapki).

Zobacz więcej: Południowa Kamienna Altana

Do tej pierwszej części dostęp mamy niemal od początku gry. Znajdują się tam wszystkie sklepy, portal, domy, a także jedyna w Albionie szkoła dla dzieci. Tą dzielnicę zamieszkują ludzie prości - niektórzy z nich mieszkają w drewnianych szałasach.

Północna Kamienna Altana[]

Północna Kamienna Altana (widok z mapki).

Zobacz więcej: Północna Kamienna Altana

Północna Kamienna Altana to miejsce bardziej prestiżowe. Dostęp do niego mamy dopiero po przejściu całej Areny - bo jest to miejsce dla osób wystarczająco sławnych.

Oprócz małego sklepiku z drobiazgami(i lalkami Groma i ciebie) i wyjściem na mroczniejszą część świata(takie smaczki jak Wybrzeże Kata) mieści się tam pałac pani burmistrz - Lady Gray. To ona pozwala Bohaterowi przejść do miejsca dla 'wyższych sfer'.

Wybrzeże Kamiennej Altany[]

Zobacz więcej: Wybrzeże Kamiennej Altany

Jest to słabiej rozwinięta część miasta, gdzie ledwo widać jakiekolwiek stragany. Oprócz starej wiedźmy polującej na niebieskie grzybki i ojca-kawalarza nie znajdziesz tam nikogo.

Więzienie Kamiennej Altany[]

Zobacz więcej: Więzienie Kamiennej Altany

Więzienie znajduje się poza murami miasta, po północnej jego stronie. Pod murami stoi samotna cela. Także w obrębie Północnej Kamiennej Altany, przed wyjściem z miasta jest cela, która również zalicza się do więzienia.

Kamienna Altana w przyszłości[]

Fable II[]

Kamienna Altana w Fable II

Zobacz więcej: Bowerstone (Fable II)

Pięćset lat później Kamienna Altana rozszerzyła granice miasta. Miasto dalej jest chronione przez Strażników i mur. Kamienna Altana dzieli się na Bowerstone Market, Bowerstone Old Town, Bowerstone Cemetery i Fairfax Gardens. Broń można nosić na terenie miasta.

Fable III[]

Dzielnica przemysłowa w Kamiennej Altanie Fable III

Zobacz więcej: Bowerstone (Fable III)

Pięćdziesiąt lat po wydarzeniach w Fable II, miasto zmieniło się jeszcze bardziej. Kiedyś kolorowa, kwitnąca i osobliwa Kamienna Alatana stała się tętniącą stolicą przemysłu. Uzależnienie od pracy ręcznej znikło wraz z rozwojem. Miejsca pracy zostały zastąpione przez stalowe maszyny. Obszar miasta obecnie obejmuje pięć dzielnic: Bowerstone Castle, Bowerstone Industrial, Bowerstone Market, Bowerstone Old Quarter i Understone, prowadzące do Millfields.

Występowanie[]

Miejsca w Fable i Zapomnianych opowieściach
Obóz bandtyów Opuszczona droga Obóz Dwóch Ostrzy Namioty elity Dwóch Ostrzy Namiot Dwóch Ostrzy
Bargate Więzienie Bargate Więzienna ścieżka Lasy Wisielca Młyńskie Wzgórze Wzgórza Kata Jaskinia Kata
Kamienna Altana Południowa Kamienna Altana Północna Kamienna Altana Wybrzeże Kamiennej Altany Więzienie Kamiennej Altany
Mroczny Las Wejście do Mrocznego Lasu Bagna w Mrocznym Lesie Burdel w Mrocznym Lesie Jezioro w Mrocznym Lesie Obóz w Mrocznym Lesie Starożytny teleport Grobla w Mrocznym Lesie Świątynia Skorma
Wielki Las Wejście do Wielkiego Lasu Przełęcz Rybaka Sady Jezioro w Wielkim Lesie Wąwóz w Wielkim Lesie Różany Domek Teleport w Wielkim Lesie Jaskinie w Mrocznym Lesie
Gildia Bohaterów Gildia Bohaterów Lasy Gildi Komnata Przeznaczenia
Lychfield Cmentarz Graveyard Stara cmentarna ścieżka Krąg Umarłych Więzienne tunele Ścieżka na zboczu klifu Podziemne przejście Podziemna komnata Podziemny tunel
Dębowa Dolina Dębowa Dolina Dom Greyów Kurhany Ogród Pamięci Ścieżka na szczycie klifu
Las Wiedźm Teleport w Lesie Wiedźm Głazy w Lesie Wiedźm Świątynia Avo Jezioro w Lesie Wiedźm Sękowa Polana Arena Wejście na Arenę Hol Bohaterów Przedsionek Areny
Północne Pustkowia Zaginiona Zatoka Północne Pogórza Nekropolia Świątynia Archonta Śnieżna Iglica Szaleństwo Archonta
Inne Punkt obserwacyjny Teren pikniku Jaskinia hobbesów Wybrzeże Haków
Advertisement